شماره 283 مجله دنیای تصویر منتشر شد

چهارشنبه 23 اسفند 1396

 گزیده‌ای از مطالب این شماره:

جداول توليد و فروش سينماي ايران 1396

«مارموز» سيزده سال پس از مارمولک، «لازانيا»: يک کمدي پربازيگر در اکران 1397، «اردک لي»: بازگشت بهروز غريبپور به سينما، «بنفشه آفريقايي»: فيلم تازه مونا زندي حقيقي

نگاهي تحليلي به اکران 1396

چهرههاي مهم سينما و تلويزيون ايران در 1396

ياد يار: سروِبلندقامت دوست (به ياد علي معلم)

پايان درخشش تنديسهاي طلايي (مروري بر 25 جايزهي فصل جوايز سينمايي 2018-2017)

زنان مبارز و مهاجران پيروز (گزارش نودمين دورهي مراسم اسکار 2018)

تازههاي 2018: قطار 15:17 به پاريس، ستيزهجويان، هر روز، پادماوات، پلنگ سياه، وينچستر، لابيرنتنوردان: علاج مرگ، شب بازي، سامسون، پيتر خرگوش، نابودي، انسان اوليه

راهنماي اکران: ماهيها عاشق ميشوند (اسرافيل)، تحقير و مکافات (پل خواب)/ دايگي (مادري)، کشتنِ مرغفروش (بدون تاريخ بدون امضاء)، قمارباز ناشي (هاري)، زيارت قبول! (دعوتنامه)، داغِ مرا تازهتر کن! (لاتاري)، امشب مثل ديشب نيس! (خرگيوش)، يک ساواکي در لسآنجلس (مصادره)، تپيدن نبض زندگي (فراري)، دزدي از کلانتري (لونه زنبور)، ،شادفيل بودن (فيلشاه)، بغض در آسمان (به وقت شام)، چپ دست (کمدي انساني)

برداشت کوتاه: حرکتي دوراني از دنياي افولس به سياهچال هانکه («نخ خيال» ساخته جديد پل توماس اندرسون)، ترسيم پروسواسِ يک رابطه (گفتگو با پل توماس اندرسون)

گفتگو: زخمهاي کهنه، تيغهاي آخته و خونهاي ريخته (گفتگو با محمدحسين مهدويان دربارهي تجربهي متفاوتاش در «لاتاري» و حواشي بعد از آن)

گزارش ويژه: گري اولدمن: مرد هزار چهره و جايزه هزار رنگ

بخش ويژه: جشنواره فيلم فجر از نگاه منتقدان و نويسندگان

بازگشت قهرمان (نگاهي به سينماي ايران از دريچه جشنواره سيوششم فجر)، فخرفروش، اما نه چندان گرانبها (ارزيابي اصطلاح «فاخر» با تمرکز بر چهار فيلم پرهزينه جشنواره)

جشنوارهي مردانهي فجر (بررسي فيلمهاي جشنواره فيلم فجر از منظر «تبعيض جنسيت»)

پدرخواندههاي نوظهور (دربارهي نامهاي مهم سيوششم جشنواره فيلم فجر)، چرخيدن در به روي همان پاشنه (مروري کوتاه بر سيوششم جشنواره فيلم فجر و فيلمهاي آن)، نگاهي به ناديدهها (درباره چند فيلم که در جشنواره امسال کمتر مورد توجه قرار گرفتند)، ديالکتيک خون و خشونت (يا ذائقهي مخاطب ايراني شبيه فرزندان دهه هفتاديشان شده است؟)، خوشنشيني در ابتداي مسير (تحليل فيلمهاي جشنوارهي سيوششم فجر از ديدگاه «ژانر»)، جزاير تنهايي (جشنواره سيوششم فيلم فجر: بيست و دو فيلم، چهار نما)، نهنگ سليمان در نقش اليور توئيست (گوشههايي از يک جشنواره سردرگم)، لبخندتان مصنوعي است! (نگاهي به جشنواره فيلم فجر از منظر برند)

مظنونين هميشگي: برنده با دست خالي (13 فيلم بزرگي که اسکار آنها را ناديده گرفت)

مباحث تخصصي: ايستاده بخند! (پروندهاي براي استندآپ کمدي، پديده تازهوارد در فرهنگ نمايش ايران)، خنديدن در قاب (فيلمهايي که حول شخصيت يک استندآپ کمدين شکل گرفتهاند)، پرتره يک کمدين (سريالهاي کمدي که حول شخصيت يک استندآپ شکل گرفتهاند)، سفيران خنده (استندآپ کمدينهايي که به ستارههاي سينما و تلويزيون تبديل شدهاند)

نقد فيلم: خاطرات و مخاطرات (اسرافيل)

پنجره عقبي: از نفس نيفتاده! (چيزهاي عجيب و غريبي که دربارهي ژان لوک گدار نميدانستيد!)

سينماي کشورها: سال سياه هند (مروري بر صنعت سينماي باليوود در سالي که گذشت)

پايان تلخِ يک ستاره (مرگ ناباورانهي سريديوي نخستين فوقستاره زن سينماي هند)

تصوير صحنه: سنگهاي بزرگ، مشتهاي کوچک (نگاهي به سيوششمين جشنواره تئاتر فجر)

 

تمامی حقوق وب‌سایت برای نشریه فرهنگی هنری دنیای تصویر محفوظ است. استفاده از تمامی محتوای وب‎سایت تنها با ذکر منبع مجاز است. تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است