شماره 287 مجله دنیای تصویر منتشر شد

سه شنبه 23 مرداد 1397

 گزیده‌ای از مطالب این شماره:

سرآغاز: سينماي ملي، ضرورت بازنگري و حفظ وحدت رويه؛ ندر حكايت مديريت محقر!؛ اسپيلبرگ و حافظ...

رويدادهاي داخلي: جدول توليد سينماي ايران 1397، جدول فروش سينماي ايران 1397، در دست توليد: طلا،  زعفرانيه 14 تير، رحمان 1400، آپاچي

رويدادهاي خارجي: هريسون فورد، جويندهي طلا در «آواي وحش»؛ بازگشت رابينهود به سينماها در پاييز 2018؛ اوجگيري ژانر محبوب سالهاي دور؛ ايمي آدامز و گري اولدمن در تريلري روانشناسانه؛ از وارنر و فاکس تا جاني دپ و دونالت ترامپ؛ خواکين فينيکس، جوکر جديد!؛ جيم جارموش دوباره به دنياي مردگان سر ميزند؛ ديمن شزل و سام مندز و تأثيرپذيري از موجهاي سينمايي کريستوفر نولان!

تازههاي 2018:

سيکاريو: روز سولدادو؛ موروثي؛ متعادلکننده 2، اولين پاکسازي؛ هتل آرتميس؛ شگفتانگيزها 2؛ آسمانخراش؛ سگهاي نمايش، سوپرفلاي؛ مرد مورچهاي و زنبور؛ تگ، هشت يار اوشن؛ عمو درو؛ هتل ترانسيلوانيا 3: تعطيلات تابستاني

راهنماي اکران: حماسهي گردان عمار (تنگهي ابوقريب)؛ دلا ديوانه شو (من ديوانه نيستم)؛ سه داستان بديع (پاپ)؛ سرباز فراري (دم سرخها)؛ کاتيوشا عليه عرشيا (کاتيوشا)؛ سريک يعني جرقهي آتش (سريک)؛ دو دنيا (به دنيا آمدن)

کارگاه: خندان با قلم (چگونه در سينماي ايران يک «کمدي پرفروش»  بنويسيم/ بسازيم

برداشت بلند: صاحبِ خانه عروسک (پروندهاي براي وس اندرسون و آخرين اثرش «جزيره سگها»؛ سگها و آدمها (وس اندرسون چگونه «جزيره سگها» را ساخت)؛ مولفها هنوز زندهاند (نگاهي کوتاه به «جزيره سگها» آخرين اثر وس اندرسون)؛ آقاي اندرسون شگفتانگيز (مروري بر تمام آن چيزهايي که سينماي اندرسون را ميسازند)؛ غريب، ظريف،رها (فيلم به فيلم با وس اندرسون)؛ رفاقت به زبان ژاپني (گفتگو با وس اندرسون، جيسون شوارتزمن و رومن کاپولا، درباره جزيره سگها)

نقد فيلم: افيون در نماي درشت (نگاهي به مقوله اعتياد در سينماي اجتماعي به بهانه نمايش «دارکوب»)

سينما تِک: راوي کسالت يک ملت (بازخواني مضموني کارنامه سينمايي ويم وندرس)

سريال خارجي: به دنياي متامدرن خوش آمديد (درباره «ريک و مورتي» پديده بحثبرانگيز دنياي سرگرمي؛ وابالاباداب داب (يا: چگونه توانستم دست از نگراني بردارم و به بيمعنايي عشق بورزم!)؛ خط قرمز زير تمدن (بررسي ريشههاي «ريک و مورتي» در «سيمپسونها» و «ساوثپارک»؛تستِ هوش! فرضيات طرفداران «ريک و مورتي» براي توجيه رخدادهاي سريال؛ عاقبت ديوانه سازيم خويش را! (خالقان «ريک و مورتي» به روايت خودشان)؛ دنياي ديوانه ديوانه ديوانه ... (ايدههاي ديوانهوار «ريک و مورتي» از کجا ميآيند؟)

برداشت کوتاه: خطر و کمي بالاتر از آن (درباره سري فيلمهاي مأموريت: غيرممکن و موفقيت خيرهکننده ششمين مجموعه فيلم)

بازيگري: مصائب زن بودن (گفتگو با شارليز ترون درباره تجربه بازي متفاوتاش در «تالي»)؛ «تالي» و شارليز ترون به روايت جيسون رايتمن کارگردان فيلم

ريشهها: عادت کردهايم (انعکاس تصوير جامعه روشنفکري امروز ايران در فيلمهاي هنر و تجربه)

دوئل: شواليه و دلقک (شواليه تاريکي پديده مهم دنياي سرگرمي در هزاره جديد ده ساله شد)

مظنونين هميشگي: اين فرارِ مرگبار يا آن فرارِ مرگبار؟! (سيزده تعقيب و گريز به يادماندني در تاريخ سينما)

پنجره عقبي: در جستوجوي ايمان از دست رفته (نگاهي به سينماي اينگمار برگمان از دريچه سهگانهي معروفاش به بهانه صدسالگي او)

غولها هرگز نميميرند (کوتاه و خواندني از اينگمار برگمان درباره سينما، فلسفه و زندگي)

بازي: گيم اُوِر (درباره «بازيکن شماره يک آماده» ساخته جديد استيون اسپيلبرگ)؛ برخورد نزديک با «واقعيت سوم» (تأويلي بر فيلم «بازيکن شماره يک آماده» اثر استيون اسپيلبرگ)

تصوير صحنه: مرثيهاي براي يک نمايش (هيپوليت)؛ بودن يا نبودن (يک روز تابستاني)؛ پنجرهاي به نگاه و سکوت (خاموشي دريا)

يادِ يار: دردِ پنهانِ فراق (به ياد علي معلم)

1001فيلم: جنون؛ سوپرفلاي؛ اشکهاي تلخ پترا فن کانت؛ نيش؛ خيابانهاي پايين شهر؛ پاپيون؛ ديوارنوشتههاي آمريکايي؛ خداحافظي طولاني؛ مرد حصيري؛ اژدها وارد ميشود

تمامی حقوق وب‌سایت برای نشریه فرهنگی هنری دنیای تصویر محفوظ است. استفاده از تمامی محتوای وب‎سایت تنها با ذکر منبع مجاز است. تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است